Wat is dit en waarvoor werd het gebruikt? Lijkt ivoor.?

Picture for question
8 maanden geleden
1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 maanden geleden
Dit zou een breinaald kunnen zijn.
Amadea
8 maanden geleden
Kan het tussenstuk eruit gehaald worden en is de koker hol van binnen?
janhuita
8 maanden geleden
Kan niet uit elkaar.
Amadea
8 maanden geleden
Is de pijp hol of massief?
janhuita
8 maanden geleden
Massief verwacht ik gezien t gewicht

Antwoorden (1)

Vermoedelijk betreft het een commandostaf. Zo'n staf werd door een veldheer gebruikt om bij het geven van bevelen de richting aan te wijzen. Ook plantageopzichters hadden er een. Ze werden gemaakt van zwaar hardhout.

Het is goed mogelijk dat dit exemplaar uit Indonesië afkomstig is. Vergelijk maar met bijvoorbeeld https://4.bp.blogspot.com/-cTeInCd8aZM/V-TiJEf48XI/AAAAAAAEqY0/bqynBV67hMc7bvik41VPj_cH5NcK1upzwCLcB/s400/TKKAMP01%2B-%2BTongkat%2Bkomando%2Bkayu%2BAWAR%2BAWAR%2Bmodel%2Bpolos%2B01%2B-%2B150%2Bribu%2B%25281%2529.jpg
Amadea
7 maanden geleden
janhuita
7 maanden geleden
Dank voor de reactie, heeft U een idee hoe oud deze zou kunnen zijn?