Weet iemand meer over deze muziekdoos en is hij het waard om de kast te laten restaureren?

Hij heeft 20 melodieën, je kunt hem op een andere toon zetten. De kast is op het deksel na waarvan de fineer eraf is in redelijke staat. Wat is de waarde nu en wat als de kast weer gerestaureerd zou zijn? Hoe oud is hij?

Picture for question
een jaar geleden
1.8K
Amadea
een jaar geleden
Deze foto is te slecht om een antwoord mee te kunnen vinden. Kun je ervoor in de plaats een met scherp beeld plaatsen waar het hele apparaat rechtstaand op de zien is?
Amadea
een jaar geleden
Kun je anders doorgeven of er ergens een merknaam op staat?
Mir
een jaar geleden
Er staat nergens een merk op, wel made in switserland . De kast is plm 60 vm breed.
Mir
een jaar geleden
Ik heb de foto veranderd
Antoni
een jaar geleden
@Mir, op basis van de muzieklijst vind ik via Google deze website https://www.regentantiques.com/itemDetails/05860-Antique-10-Airs-BH-A-3-Bells-Music-Box-c.1900 waar er een ter verkoop werd aangeboden, inmiddels verkocht. Ik zie de verkoopprijs overigens niet op die website. Misschien heb je er wat aan, met name de uitgebreide informatie over de muziekdoos.
Mir
een jaar geleden
Ik kan de site niet openen helaas, is het goed geschreven?
Antoni
een jaar geleden
@Mir, die van jou speelt twee keer zoveel liedjes en is breder dan de muziekdoos op de website. Verder zie ik weinig verschillen. De muziekdoos op die website is van circa 1900 en gemaakt door Barnett Henry Abrahams, Sainte-Croix in Zwitserland.
Antoni
een jaar geleden
@Mir, zoek dan even 05860 op https://www.regentantiques.com/.
Mir
een jaar geleden
Nu heb ik het gevonden! Ik denk dat je gelijk hebt want er is ook de link met w; er staan engelse woorden bij de bediening hendels en de liedjes zij ook engels. Dankjewel

Antwoorden (2)

Op basis van de muzieklijst vind ik via Google deze website https://www.regentantiques.com/itemDetails/05860-Antique-10-Airs-BH-A-3-Bells-Music-Box-c.1900 waar er een ter verkoop werd aangeboden, inmiddels verkocht. Ik zie de verkoopprijs overigens niet op die website.

Misschien heb je er wat aan, met name de uitgebreide informatie over de muziekdoos.

Die van jou speelt twee keer zoveel liedjes en is breder dan de muziekdoos op de website. Verder zie ik weinig verschillen. De muziekdoos op die website is van circa 1900 en gemaakt door Barnett Henry Abrahams, Sainte-Croix in Zwitserland.
Het hout dat is gebruikt, is notenhout, buxushout en palissander, als ik de houtsoorten van de website (walnut, boxwood en rosewood) goed heb vertaald.
Toegevoegd op 14 november 2022 12:24: tekst
Plaatje bij antwoord
Antoni
een jaar geleden
Op 5 november 2020, twee jaar geleden dus, werd een zelfde muziekdoos als vraagsteller heeft (dankzij de veel betere foto!) verkocht voor 120 Engelse ponden (=ongeveer 135 euro). Het betreft een in Zwitserland gemaakte cylinder music box uit het eind van de negentiende eeuw. Dat ze vooral in dat land werden gemaakt komt doordat er door de befaamde horlogefabricage veel ervaring met mechanisch precisiewerk was.
Toegevoegd op 13 november 2022 14:57: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden