P315 38 40, Kan iemand mij vertellen wat voor Kanon dit afgeschoten heeft?

Heb hier een kogel met kop, natuurlijk zonder springstof, Zou graag willen weten wat voor een machine Dat afgeschoten heeft, en of het misschien als deko object wat waard Zou kunnen zijn! Alvast bedankt!

De Hüls is 13.5cm lang en 2.5cm breed
De kop, 8cm lang en 2 cm breed.
Kop met Huls is precies 20 cm.

Picture for question
2 jaar geleden
2.3K
Brightling
2 jaar geleden
Dankjewel! Heb de kogel schoongemaakt en is idd een duitse ww2 adelaar opgedoken, tussen de Nummers, boven de 40! Dankjewel

Antwoorden (1)

De getoonde munitie komt zeer waarschijnlijk uit een Duitse Panzerkampfwagen II.
In de bron staat de granaat/kogel afgebeeld ergens rond de 1/3 van het artikel.
(naast drie andere granaten/kogels)
Toegevoegd op 09 februari 2022 20:42: tekst
Plaatje bij antwoord