Wat is de betekenis hiervan?

In de serie Vikings zie ik op de longboats en bij de ingangen van huizen / hal deze versiering hangen.
Wat is hiervan de betekenis?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Het is een slinger van kleine takjes drijfhout. De oorsprong ervan ligt in de Noorse mythologie. Daarin werd gedacht dat mensen door de zonen van goden Borr en Bestia werden gemaakt van stukken drijfhout van twee bijzondere bomen. De slingers worden Valhalla ladders genoemd. De Noormannen geloofden dat ze hun families, schepen en huizen beschermden doordat de slingers een verbinding met hun goden vormen.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je wel voor de duidelijke uitleg