Welke wereldschokkende gebeurtenissen of vragen zijn ongemerkt in de doofpot verdwenen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Tsjernobyl,
wat daar is vrijgekomenaan radioactiviteit, en misschien nog komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat zullen we helaas nooit te weten komen, deze vraag is niet te beantwoorden met feiten, de vraag kan alleen weerlegd worden...

Hoe kun je een bout aandraaien precies een kwartslag voordat hij breekt?

Ik zou deze vraag bijna zelf gaan stellen hier...

En alles wat hieronder geschreven wordt is dus niet in de doofpot verdwenen... Wel valt er over te twisten wat nu de exacte waarheid was destijds, maar twisten kun je over alles is het niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De waarheid achter 9/11.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De moord op OSHO ( Bhagwan Shree Rasjneesh) door de Amerikanen, hij werd vergiftigd. Niemand die het verder onderzoekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De moord op Kennedy, het overlijden van Monroe en het verband tussen deze twee zaken.

Nou ja... 'ongemerkt'(...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat zat er in het toestel van de Bijlmerramp?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de ''eventuele '' betrokkenheid van Bush in 9/11 verhaal....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ware toedracht van de oorlog om Kosovo. Er is hier door de media enorm veel zand in onze ogen gestrooid, en achteraf is het probleem dat opgelost moest worden gewoon vergeten. Wij hebben 10 jaar geleden een tv-actie gehad om die arme mensen te helpen, die enkele weken later voor de KFOR troepen uit renden om terug hun huizen in te gaan. Helaas heeft achteraf bijna niemand zich afgevraagd waar al die poppekast voor nodig was, en in Afghanistan lijkt het weer dezelfde kant op te gaan: we denken te weten waar het daar allemaal om draait, maar de media vertelt maar een fractie.

Misschien is het niet echt een doofpot, maar meer een verstopplaats ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alles wat met hongersterfte te maken heeft in Afrika wordt systematisch doodgezwegen omdat daar geen petroleum is en ook geen cel van Al Qaida. Dus doen we alsof onze neus bloedt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De uitkomst van de commissie Davids die onderzoek doet naar de beslissing van het kabinet Balkenende over de deelname aan de oorlog met Irak.
(Is weliswaar nog niet gebeurd, maar........
mark my words!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat er genoeg in de doofpot is gegaan in de Nederlandse geschiedenis, de Europese geschiedenis en de Wereldgeschiedenis...

En om me maar even te beperken tot de Europese geschiedenis. Op basis van mijn eigen interesse en met alle respect kan ik slechts concluderen dat door de eeuwen heen alleen de Duitsers zo slim (of dom) geweest zijn om met de komst van de boekdrukkunst alles in meervoud te documenteren. En dit op meerdere locaties te bewaren...

En mijn interesse, waar het Duitsland betreft stopt in medio de 19de eeuw voor alle duidelijkheid...

Wat er in het ElAl toestel heeft gezeten dat crashte op de Bijlmer? Ik denk dat dit alleen de geheime diensten dat weten. Dus dit duurt nog zo'n 35 jaar voordat wij het te weten kunnen komen...

En die mannen in witte pakken? Of wel maanmannetjes genoemt. Dit zijn nu de mensen die wetenschappelijk onderzoek doen aan universiteiten. Maar dan wel de gesloten en afgeschermde delen van de universiteiten...

Die in Wageningen heeft zo'n mooie afdeling, waar het om doofpot affaires gaat m.b.t. dodelijk/giftige spinnen. Dit verdwijnt namelijk ook in de doofpot. Los van een kleine niets zeggend artikeltje dat er een spin tussen de bananen, ofzo gevonden is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat Jezus niet aan het kruis gestorven is.
Ik bedoel dit zeker niet beledigend, ik denk echt dat dit in een doofpot zit omdat het wereldschokkend zou zijn als het inderdaad zo blijkt te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De houding van Nederland in de tweede helft van de jaren 40 van de vorige eeuw. Wat Nederland in Indonesië werkelijk heeft gedaan is volgens mij in de doofpot verdwenen, maar inderdaad bewijzen kan je dit nooit.