Zijn er tijden bekend hoe laat de bevrijding was door het hele land in 1945?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevrijding_van_de_Duitse_bezetting_in_Nederland
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zover ik weet is dat niet bekend. Kan er zo in ieder geval niets over vinden.

Het beste antwoord

West-Nederland was formeel bevrijd op 4 mei om 18.30 uur of 5 mei 16.30 uur, afhankelijk van welke overgave (Lüneburg of Wageningen) je aanhoudt. Vanaf dat moment waren de Duitse troepen in West-Nederland niet meer actief en/of stonden waar nodig onder Amerikaans bevel.