De Rolex Oyster bestaat sinds 1926 en ik heb een advertentie gevonden die is gedateerd 24 november 1927. Dus dat is behoorlijk het begin. Alleen begrijp ik niet wat die prijzen nou precies inhouden. Er staat namelijk:
- The Silver: £ 5 . 15 . 0
- 9-ct. Gold: £ 10 . 10 . 0
- 18-ct. Gold: £ 15 . 15 . 0
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die bedragen zijn volgens het oude niet decimale stelsel, ponden, shillings en pence. Zie deze website, kies currency convertor, om naar decimaal om te rekenen:
http://www.nationalarchives.gov.uk/currency/results.asp#mid
Amadea
7 jaar geleden
Aha, dank je Robo. Dus 5 pond en 15 shilling voor de zilveren versie.