Waar kan ik een site vinden van historische Limburgse foto's?

Vroeger was er een site (helaas weet ik de naam er niet meer van) met daarop historische foto's van Limburg, ongeveer uit de periode 1900-1930.

Op die foto's waren o.a. kastelen, ruïnes, landschappen ed. te zien. Het waren volgens mij unieke foto's, gemaakt door professionele fotograven, die nergens anders op internet te vinden waren.

Na heel wat speurwerk, heb ik, tot op heden de foto's helaas niet kunnen herontdekken.
Wie helpt?

7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Wellicht bedoel je de Beeldbank van het Regionaal Historisch Centrum Limburg. Als je het documenttype instelt op 'Fotografische documenten' en de tijdsperiode 1900-1930 aangeeft dan kun je hier erin zoeken naar historische Limburgse foto's van straten, gebouwen of personen uit heel Limburg: http://rhclimburgpubliek.hosting.deventit.net/
Hier zijn bijvoorbeeld de resultaten als je dan zoekt op het woord kasteel: http://rhclimburgpubliek.hosting.deventit.net/resultaten.php?nav_id=1-0
Amadea