Phoehhh, deze vraag kan de statistieken in als hebbende de meeste tijd gekost om een antwoord te vinden! Maar het is uiteindelijk gelukt.

In juli 1923 stond banketbakkerij Krul op Noordeinde 44 nog op telefoonnummer H 5600. Maar in de gids van juli 1924 was dit nummer gewijzigd in 15600.

Het nummer stamt dus uit het jaar 1924.

Toegevoegd na 34 minuten:
Nog wat leuke weetjes gevonden:
Maison Krul was hofleverancier. Prins Hendrik haalde er altijd ontbijtkoek. Van Koningin Wilhelmina wordt verteld dat zij vaak vóór zij op reis ging er even een paar ons kersenbonbons kocht. En de bruidstaart voor Prinses Beatrix en Prins Claus werd hier vervaardigd.
De "Tearoom Tango" van Wim Sonneveld gaat over de tearoom die naast de banketbakker gevestigd was.

Toegevoegd na 1 uur:
Op http://haagse.zoekplaatjes.nl/200/293.html vond ik de informatie dat telefoonnummers met vijf cijfers in Den Haag in gebruik waren tussen 15-6-1924 en 1-1-1931.

Dus het precieze antwoord is dat telefoonnummer 15600 in gebruik werd genomen op 15 juni 1924.

Toegevoegd na 1 uur:
Dus het blik op http://www.hetbehoudenblik.nl/collectie.html?view=object&id=2584 is verkeerd gedateerd. Niet 1910-1920 maar 1924-1931 is de periode.
Amadea