Wat was de officiele naam van Karel de Grote?

Het internet staat vol met vertalingen van zijn naam, maar wat was zijn officiele geboortenaam..?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

In de tijd waarin Karel de Grote werd geboren, waren achternamen nog niet zo gebruikelijk. Waarschijnlijk zal hij gewoon alleen Charles zijn genoemd, zoon van Pépin le Bref (Pepijn de Korte) en Berthe de Laon (Bertrada van Laon).

Pas tijdens zijn leven kreeg hij de bijnaam De Grote, waardoor zijn naam Charlemagne werd.
Antoni
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk was zijn moedertaal een Frankisch (Duits) dialect.
Maar over zijn jeugd is weinig vastgelegd en weten we dus niets zeker.