Bestaat er een Badcultuur Museum?

Nu heb je allerlei musea over de wereld met de meest uiteenlopende onderwerpen als centraal thema, echter ik ben nog nooit een "badcultuur museum" tegengekomen. Wel badkamers als onderdeel van een tijdelijke tentoonstelling, maar niet als zodanig met een eigen museum

8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
In het Thermenmuseum in Heerlen, Zuid-Limburg, kan je alles zien over de badcultuur van de Romeinen. Het museum is over de overblijfselen van een Romeins badhuis gebouwd.

Antwoorden (1)

Museum voor water, badcultuur en design
Stukken uit 700 jaar Midden-Europese bad(kamer)cultuur:
Nota: Het badkamermuseum is momenteel in renovatie. De heropening zal deze herfst plaatsvinden met een totaal ge-update concept.

In het Hansgrohe museum wachten u unieke en originele stukken, schitterende historische arrangementen en spannende anekdotes uit zeven eeuwen badgeschiedenis. Werp bij ons een blik door het sleutelgat van de badcultuur en -vormgeving, het sanitaire handwerk en de Hansgrohe ondernemingsgeschiedenis.

De vier overkoepelende thema's in het museum voor water, badcultuur en design:

Europese badcultuur sinds de Middeleeuwen
De ontwikkeling van het sanitaire handwerk –
van loodgieter tot installateur
De geschiedenis van de waterhuishouding
Een kijkje in de Hansgrohe ondernemingsgeschiedenis

Adres en openingstijden:
Hansgrohe
Aquademie
Auestraße 9
D-77761 Schiltach
Telefoon: +49 7836 51-3272
Telefax: +49 7836 51-1505
E-mail

Maandag t/m vrijdag: 7:30 – 19:00 uur
Za, zo, feestdag: 10:00 – 16:00 uur
Toegang geschikt voor gehandicapten.
fremar