na de eerste wereldoorlog brak een soort van burgeroorlog uit in duitsland was dit tussen de nationaal democraten en communisten of nazi en communist?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Na WO I kreeg Duitsland een regering die bestond uit socialisten en werd gesteund door liberalen en katholieken. Deze regering werd door zowel uiterst links (communisten) als uiterst rechts (nationalisten, waaronder ook maar zeker niet alleen de nationaal-socialisten. De communisten leidden een aantal opstanden, de nationalisten pleegden een aantal moordaanslagen op gematigde politici en communisten. Een nogal verwarrende situatie dus, die pas vanaf 1924 stabiliseerde.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankuwel, dus als ik op een toets invul tussen de communisten en nazi's wordt dit dan goed gerekend
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zou ik als docent deels goedkeuren. Lees mijn antwoord nog eens goed en nog beter: lees wat daarover in je eigen geschiedenisboek staat. Het was volgens mijn geschiedenisboek zeker geen burgeroorlog tussen nazi's en communisten alleen.