Hoe kwam er een einde aan het zwarte september conflict?

Hiermee bedoel ik het conflict tussen de Jordaanse staat en Palestijnse vluchtelingen in de maand september van het jaar 1970.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Door de overwinning van Jordanië op de Palestijnse commandotroepen. Koning Hoessein wist ze grotendeels te vernietigen en wat er overbleef te ontwapenen. Aangenomen wordt wel dat dit mogelijk was doordat de Palestijnen met de dood van president Nasser van Egypte, eind september 1970, van grote invloed hierop is geweest omdat de Palestijnen toen hun belangrijkste steunpilaar in de Arabische wereld verloren.