Waar diende dit (twee tuitige?) potje voor?

Misschien een soort van olielampje?

Toegevoegd na 2 uur:
Het potje is hooguit 7cm hoog en heeft een 'doorsnede' van 8cm, het schoteltje is 'los' van het potje.. er zit een chinees tekentje achterop het schoteltje..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Zit de schotel er aan vast, of zijn het losse onderdelen? Hoe groot is het?
bamibal
9 jaar geleden
Ik zou gokken op een kannetje voor olie of sojasaus.
Ivana
9 jaar geleden
Een drinkbekertje voor een bedlegerig patiënt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beetje ingewikkeld onhandig model daarvoor Ivana...

Antwoorden (1)

Het is meer een excentriek theepotje zonder deksel dus dat grote tuitje is de vulopening waarin je het theezakje en heet water laat zakken en dient ook als handvat om uit te schenken(tevens ontluchting)

Als olielamp is dit potje totaal ongeschikt, je wilt immers geen directe opening naar de lampenolie

Toegevoegd na 17 minuten:
Ah, ik zie dat er ook een dopje bij ligt zodat de opening afgesloten kan worden, hoewel het mij onwaarschijnlijk lijkt dat het voorwerp als olielamp bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja het 'olielamp'idee is bij mij ook al 'verdwenen' echter het is echt een heel klein ding..een theezakje oid kan echt niet door de 'grote opening' met dopje..die is nog geen 'pink' in doorsnede...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ter aanvulling: had de vraag ook al 'aangepast'.. ;-)
Het potje is hooguit 7cm hoog en heeft een doorsnede van 8cm, het schoteltje is 'los' van het potje..