wat heeft louis braille nog meer uitgevonden naast het brailleschrift?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zit nu te googelen en kan slechts de brailletaal vinden. Als ik de teksten hier lees, zou het antwoord kunnen zijn dat deze brailletaal universeel is. Dus dat er een universele taal is uitgevonden. dit in tegenstelling tot de gebarentaal voor doven, waar verschillende gebarentalen worden gebruikt.

Antwoorden (1)

Behalve het brailleschrift ontwikkelde Louis Braille een manier om muziek(noten) leesbaar te maken voor blinden: braillemuziek. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Braille_music.

Verder schreef hij een aantal boeken over braille.

Toegevoegd na 16 minuten:
Hij heeft overigens niet alleen over braille boeken geschreven. Naast de boeken "Method of Writing Words, Music, and Plain Songs by Means of Dots, for Use by the Blind and Arranged for Them" uit 1829 en "New Method for Representing by Dots the Form of Letters, Maps, Geometric Figures, Musical Symbols, etc., for Use by the Blind" uit 1839, schreef hij een boek over wiskunde: "Little Synopsis of Arithmetic for Beginners" in 1838.

De titels van de boeken waren oorspronkelijk natuurlijk Frans, maar ik vermoed dat Engels eenvoudiger te begrijpen is. Nederlandse titels kon ik niet vinden.
Antoni