Als Nederland langer was bezet in de 2e wereldoorlog, hadden Nederlanders dan moeten verhuizen naar Polen?

Ik heb dat wel eens gehoord. Maar wie weet daar meer van?

9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Nooit van gehoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat was één van de ziekelijke ideeën van Hitler.
Gelukkig nooit gerealiseerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik mis bij zowel de vraag als bij het antwoord van henkaren een bronvermelding. Ik heb namelijk ook nog nooit van dit verhaal gehoord.
ronron1212
9 jaar geleden
In de Wikipedia vond ik dit
Rond maart 1941 leest Kersten – naar eigen zeggen – een geheim staatsstuk, waarin de deportatie van de Nederlandse bevolking naar Polen wordt beschreven. Begeleid door de SS zouden de Nederlanders een voetmars naar Lublin maken om zich in de daar vrijgekomen ruimte (de Polen worden naar Siberië gedeporteerd) te vestigen. Dankzij tegenwerpingen van Kersten tijdens de daarop volgende massages wist hij Himmler te overtuigen en – met toestemming van Hitler – af te zien van deze plannen. Het Nederlandse volk werd aldus van deze deportatie gered.[5]
[zie ook hierna onder: Erkenning als “Redder van het Nederlandse Volk”]
dit was dus al in het begin van de oorlog.
Reddie
9 jaar geleden
Lijkt me niet. Wat zou er mooier geweest zijn dan de Nederlanders als voedselverbouwers in een vruchtbaar land te laten werken.

Antwoorden (1)

Dit sprookje werd verteld door
Felix Kersten

de masseur van Heinrich Himler !

hij heeft tijdens de oorlog samengewerkt met de nazi`s
hij heeft toen wel wat mensen geholpen om te vluchten of om gevangenis straf te ontlopen

maar dat zijn alleen mensen geweest die hij persoonlijk kon of mensen die veel geld hadden om hem waarschijnlijk te betalen .

om zijn betrokkenheid bij het regime van hitler te verzachten
heeft hij allemaal dingen verzonnen als dat hij verantwoordelijk zou zijn voor het reden van het nederlandse volk

dat is komplete onzin

nederlanders waren germanen en aangezien hitler een groot germaans rijk wou stichten, namelijk het derde rijk, een 1000 jarig rijk vol met blonde mensen met blauwe ogen !

oftwel de nederlanders waren een belangrijk onderdeel van zijn rijk
en zeker geen untermenschen die gedeporteerd zou worden naar polen

dus nee dat verhaal is een fabel waar nooit enige vorm van bewijs voor bestaan heeft