Bestaan er nog postduiven?

Bestaan er nog duiven die bedoeld zijn om berichten of briefjes rond te brengen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Er zijn 'dieren koeriers' die dat nog kunnen doen voor je tegen een aardig prijsje. Zo kan je bijv. bij een begravenis een witte duif de afscheidsbrief laten brengen, maar dat is op kleine afstand.

Een postduif vliegt altijd weer terug naar huis, dus als je dan een brief naar iemand wilt sturen, zou je eigenlijk al een duif van diegene mee moeten nemen om op die manier een brief te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+. Dat van de witte duif die een afscheidsbrief bezorgd kende ik niet. Leuk om te weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik vond het zelf ook apart. Ik ken een jongen die dat bij de begrafenis van zijn vader had geregeld. Hij had het aangevraagd bij een duiven fokker, maar ik weet niet of alle duiven fokkers dit soort diensten aanbiedt.

Andere antwoorden (5)

Ja,

Tegenwoordig worden vooral wedstrijden met postduiven gedaan (duivensport). De eigenaren werden ook wel "duivenmelkers" genoemd. De tegenwoordige term die gebruikt wordt is duivenhouders of duivencoach
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Euh - de vraag was of er duiven bestaan die *bedoeld zijn* om berichten rond te brengen.
ja, naast de duivensport, heeft het Engelse leger het idee opgevat ze in te zetten in tijd van oorlog om virussen te verspreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, postduiven bestaan nog, maar niet om berichtjes of briefjes rond te brengen. Je kunt postduiven geen post laten versturen, omdat ze altijd weer naar het hok van de duivenmelker terug vliegen. Zo zijn ze getraind het zijn sportduiven, dus voor de post te laten brengen moet je toch echt de postbode laten komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja tuurlijk
voor de lol word het gebruikt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echte postduiven voor de brieven word nog wel gedaan door hobbyvliegers die een aangevlogen duif krijgen.Dus een duif die van een ander is maar die bij een vreemden is komen aanvliegen.Voor de grap doen duivenmelkers er weleens een briefje aande poot en laten hem dan weer los met de bedoeling datg hij weer naar de rechtmatige eigenaar toegaat.