Weet iemand waar ik afbeeldingen kunt vinden over suburbanisatie van 1960 tot 1675?

Voor school moeten we een powerpoint maken met afbeeldingen over suburbanisatie van 1960 tot 1975 en dan moeten we de afbeeldingen als ondersteuning gebruiken voor het verhaal dat we erbij moeten vertellen (gewoon informatie over suburbanisatie). Nu kan ik alleen niet echt afbeeldingen vinden over suburbanisatie, of over Schuijtgraaf of Westervoort of over hoe de wijken van Arnhem er in die tijd uitzagen. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De gemeenten hebben sinds zij bestaan (door samenvoegingen en zo is dat soms pas kort) geregeld nieuwe kaarten van hun eigen grondgebied laten maken. Ook bij de topografische dienst in delft (onderdeel van het ministerie van defensie) worden deze kaarten geregeld gemaakt en vernieuwd. Nu vind ik de periode van 1960 tot 1975 wel erg kort dus je moet geluk hebben, maar door verschillende van die kaarten uit verschillende jaren naast elkaar te leggen en te vergelijken kom je er achter. je ziet het letterlijk meteen. Dus afbeeldingen in de vorm van kaarten zijn er vast; kun je ze niet vinden ga dan naar je gemeente en vraag erom!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je wilt iets weten van suburbanisatie uit de buurt van Arnhem en westervoort.
De wijk schuytgraaf in Arnhem is gebouwd na 2005. Dit vind je dus niet op de kaart van 1960-1975. Ook de " nieuwbouwwijken" in Westervoort zijn van na 1975. In Huissen is een stadsmuseum waar veel luchtfoto's uit diverse tijdsperioden te vinden zijn. Daar ook de nieuwe wijken van rond 1960. Die liggen tussen huissen-Stad en de Zilverkamp.