Wat is er nu nog te zien van het bloedbad van zutphen?

Toegevoegd na 15 minuten:
Kan iemand uit Zutphen (of omgeving) mij meer info geven? Het is belangrijk!

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik heb het al gevonden: de oude nieuwestadspoort is een van de resten!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Antoni
9 jaar geleden
Interessante vraag! Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben benieuwd naar de antwoorden! Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Zutphen zijn er toen, in 1572, heel veel gebouwen (kerken, kloosters, molens, huizen) vernield of verbrand. Daar vind je dus juist niets van terug... + 1 voor je vraag.
Antoni
9 jaar geleden
Om te reageren op de (tweede) aanvulling bij je vraag: Ja, over de Oude Nieuwestadspoort las ik ook informatie. Die is na het Bloedbad echter een aantal keren gerestaureerd. De poort bestaat dus nog wel, maar of je daarop of daarin nog iets kan zien van de belegering is maar de vraag.
Antoni
9 jaar geleden
Voor de volledigheid: "Nieuwstadspoort" is, zo begrijp ik, de juiste schrijfwijze van de naam, en "Oude" staat er niet op alle websites vóór.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft de vvv van Zutphen daar geen info over? De vvv"s hebben nog wel eens info over oude steden en de geschiedenis. Misschien niet zoveel, maar toch wel wat.

Het beste antwoord

Nee, daar is helaas niets meer van te zien, want alles is herbouwd of gerestaureerd.
Wel weet ik dat de Spanjaarden meedogenloos opgetreden hebben. Als reactie daarop werden gevangengenomen Spaanse soldaten altijd onthoofd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankje voor de info