Door wie werden de Romeinen verslagen?

ik vind het bijna niet op internet. als ik het wel vindt staan er twee meningen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door zich zelf . Het rijk werd heel groot en de grenzen waren heel heel moeilijk te verdedigen . Dat was zo duur en uitputtend . In Rome zelf ( het centrale bestuur ) was verzwakt door corruptie macht spelletjes en politiek geharrewar . Men was daar met zichzelf bezig . Men waande zich on aan tast baar men was bezig met de waan Vd dag . Dat verzwakte het totale rijk . Toen de vijanden ook van dicht bij kwamen achter de Alpen vandaan en het huidige Albanië en het noorden open lag kon Rome zo worden ingenomen . Dus van alle kanten was het raak . Maar vooral om dat het rijk verzwakt was door ambtelijk en politiek wanbeleid .

Het beste antwoord

De Romeinen zijn vaker verslagen. Ik veronderstel dat je de slag tegen de Germanen bedoelt?
Dat was veldheer Arminius, hoofdman der Cherusken. Aan Romeinse zijde was Varius de veldheer.

Toegevoegd na 1 minuut:
De Romein heette Varus.