Toen (en nog steeds) was het gebruikelijk om codenamen aan militaire operaties te geven. Mocht de vijand hier iets over opvangen dan was in elk geval aan de naam niet meteen af te leiden waar het over ging. Zo bezien was het dus juist van belang om een codenaam te kiezen die vooral NIET iets betekende.

Market Garden zijn eigenlijk twee samenhangende operaties. Market is de luchtlandingsactie in Nederland. Garden is het grond offensief vanuit de Ardennen.
Een andere bekende codenaam is Overlord, voor de landing in Normandië.