Sinds wanneer bestaat de deur en wie heeft het uitgevonden?

Er is bijna niks bekend van de geschiedenis van de deur.
Wie heeft dit bedacht en hoe is het ontstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Ik hoop dat je Engels begrijpt:
"The earliest records of doors are those represented in the paintings of the Egyptian tombs, in which they are shown as single or double doors, each in a single piece of wood. In Egypt, where the climate is intensely dry, there would be no fear of their warping, but in other countries it would be necessary to frame them, which according to Vitruvius (iv. 6.) was done with stiles (sea/si) and rails (see: Frame and panel): the spaces enclosed being filled with panels (tympana) let into grooves made in the stiles and rails. The stiles were the vertical boards, one of which, tenoned or hinged, is known as the hanging stile, the other as the middle or meeting stile. The horizontal cross pieces are the top rail, bottom rail, and middle or intermediate rails. The most ancient doors were in timber, those made for King Solomon's temple being in olive wood (I Kings vi. 31-35), which were carved and overlaid with gold. The doors dwelt upon in Homer would appear to have been cased in silver or brass. Besides Olive wood, elm, cedar, oak and cypress were used.

All ancient doors were hung by pivots at the top and bottom of the hanging stile which worked in sockets in the lintel and sill, the latter being always in some hard stone such as basalt or granite."

Te vinden op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Door

Toegevoegd na 6 minuten:
Conclusie:
Deuren kwamen al voor in de schilderingen van de Egyptenaren en oude geschriften zoals de Bijbel (bij de tempel van koning Solomon) en boeken van Homerus. Ze lijken dus voor te komen bij elke beschaafde groep mensen.

Ze worden zo wijd verbreid toegepast omdat het de enige effectieve manier is om luchtstroming buiten te houden en op deze manier beter de warmte of koelte van het interieur te behouden.

Als je erover nadenkt hoef je niet echt een genie te zijn om zoiets te kunnen bedenken ;).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een open gat is in warme streken vrij normaal. In koudere steken is het onaangenaam. Ik vermoed dat iemand eerst een dierenhuid voor de ingang heeft gehangen, die later is vervangen door een steviger afsluiting, waarschijnlijk met leren scharnieren.