Waarom werd robert f kennedy vermoord?

Toegevoegd na 8 uur:
Officieel wordt Sirhan Sirhan als moordenaar aangewezen van RFK. Ten tijde van de daad was hij onder hynose (gebracht), in het onderzoek wat daarop volgde heeft hij bekent de moordenaar te zijn en is dit door getuigenverklaringen bekrachtigd.
In latere onderzoeken is naar voren gekomen dat er vermoedelijk een tweede/derde schutter aanwezig was omdat er meer kogelgaten zijn gevonden dan wat uit de revolver van Sirhan kon komen en er zijn ook geluidsopnamen onderzocht waaruit bleek dat er meer schoten waren te horen. Misschien zaten er zelfs losse flodders in het wapen van Sirhan. Ook het dodelijke schot in het achterhoofd van RFK kwam niet uit de richting van Sirhan! De complottheorieen voeren de boventoon bij deze aanslag. Echter is dat niet mijn vraag. Het gaat mij erom welk(e) motief/motieven waren er om Kennedy te vermoorden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op Wikipedia staat een artikel daarover met ook een doorverwijzing naar een Engels artikel. Je kan naar wiki gaan en daar Robert F Kennedy intoetsen. Dan kom je bij een hele rij artikelen met van alles met de naam Robert Kennedy erin. Of ga meteen naar
www.wikipedia.org/wiki/moord-op-Robert-F-Kennedy

Antwoorden (2)

Omdat zijn moordenaar beroemd wilde worden en dat dus op deze manier deed.
9 jaar geleden
Waarom mensen worden vermoord is niet altijd duidelijk. De enige die namelijk de reden van de daad kan vertellen is de moordenaar zelf.
De moordenaar van Robert F. Kennedy is Sirhan Bishara Sirhan. Sirhan is geboren in Jeruzalem, onder de nationaliteit van de Palestijnen. De Israëliërs en de Palestijnen claimen namelijk beide het bezit van Jeruzalem.
Sirhan heeft nooit een "echte" verklaring afgelegd waarom hij Robert F. Kennedy vermoord heeft. Wel is er in het huis van Sirhan een dagboek gevonden waarin hij Robert F. Kennedy haatte en dood wenste. Sirhan heeft wel bekend dat zijn haat tegen Robert F. Kennedy is begonnen nadat Kennedy beloofde 50 vechtvliegtuigen te sturen naar Israël als hij president zou worden. Deze vliegtuigen zouden door de Israëliërs gebruikt worden in de oorlog tegen de Palestijnen. Dit zou een goede reden kunnen zijn waarom Sirhan uiteindelijk Robert F. Kennedy heeft vermoord.
Of dat ook werkelijk de reden is van de moord blijft gissen.