Had de VS in WWII ooit plannen om een atoombom te gooien op Duitsland?

Zoals ze ook deden in Japan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Er werd wel over gesproken, maar de atoombom gebruiken om Duitsland tot overgave te dwingen is nooit echt serieus overwogen.

Washington's Blog heeft overigens een aardig artikel over een andere reden waarom de atoombom is gebruikt tegen Japan, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Overigens; dat zou dus een reden zijn geweest om WEL een atoombom op Duitsland te gooien, als die bom in pakweg maart 1945 al beschikbaar zou zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, zoals ik al zei is er wel over gesproken. Maar het is nooit serieus overwogen. "Als" bestaat niet; de bom was simpelweg niet eerder beschikbaar.

Andere antwoorden (1)

Absoluut. En dat hadden ze ook zonder twijfel gedaan als het nodig was geweest en ze een atoombom voorhanden hadden. Want toen ze een operationele atoombom in handen hadden was Hitler al verslagen.
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Klopt. Ze werden gegooid op 6 en 9 augustus 1945 dus 3 maanden na de Duitse capitulatie, welke op 7 mei 1945 plaatsvond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Absoluut." Heb je daar een bron voor?