waarom waren stadhuizen vroeger altijd van steen?

Waarom waren in middeleeuwse steden de stadhuizen van steen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Omdat houten huizen te eenvoudig in brand kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Londen is ooit een keer bijna helemaal afgebrand.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_brand_van_Londen

Het beste antwoord

In de Middeleeuwen waren de meeste huizen van hout. Als er ergens brand uitbrak was de kans groot dat die oversloeg naar andere huizen. De kerk was wel van steen gemaakt. In de Middeleeuwen hoorden alle mensen bij de kerk. Zij vonden het heel belangrijk om een mooie kerk in hun stad te hebben. De kerk, dat was de trots van de stad. En die mag natuurlijk niet zomaar afbranden! Andere belangrijke gebouwen zoals het stadhuis of het klooster waren ook van steen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!