Van wanneer gebruikte men koosnamen zoals 'knollebol' of 'scheetje'?

Ik schrijf een boek, en onlangs kreeg ik de opmerking dat koosnamen niet gebruikt werden in 1943, toch niet tussen geliefden. Ook in 1958 waren koosnamen voor geliefden nog niet gebruikelijk. Is dat correct?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat lijkt mij niet. Koosnamen zijn van aller tijden. Volgens het leuke artikel http://www.kennislink.nl/publicaties/bopper-moppie-hangbuikzwijntje begon het al ten tijde van het bijbelboek Genesis, toen Adam en Eva de dieren namen mochten geven. Ze hebben toen vast ook al een koosnaam voor elkaar bedacht!

Het beste antwoord

Bewijs dat er tijdens de Tweede Wereldoorlog wel degelijk koosnamen werden gebruikt heb ik nu gevonden bij Anne Frank. Haar vader heette Otto, maar hij werd door zijn vrouw en dochters meestal Pim genoemd. Dat was zijn koosnaam.

En mijn opa gebruikte de koosnaam Kassie voor mijn oma. Dat was ook in de tijd dat jij meent dat koosnamen voor geliefden nog niet gebruikelijk waren. Dus nee, dat klopt niet. Het gebeurt echt de eeuwen door al.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u voor de hulp.