Weet iemand de betekenis / verhaal achter/ van deze scarabee ? (zie afb.)

ik heb niet veel meer informatie dan de afbeelding..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Zie: Egypte-info-site.nl
De scarabee vertoont hier een afbelding van:
Wepwawet:(God)
Een god met het hoofd van een jakhals. De naam betekent zoiets als "opener van wegen" wat kan wijzen op de verovering van de farao's of de toegang tot de onderwereld. Dit kan alles te maken hebben gehad met het feit dat hij aan de zijde van de koning stond ten tijde van de strijd maar ook kan het zijn dat het slaat op het feit dat hij tijdens de ceremonie van het Openen van de Mond bij de begrafenis van de farao ook uitvoerde en hem begeleide bij zijn tocht naar de onderwereld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is een egyptische scarabee. (is mestkever).
Het was daar een heilig dier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat weet ik zelf ook, er staat een code taal verhaaltje op, het is een scarabee uit een grafkelder wat mogelijk aanduid, van wie het graf was, en dat is dus waar ik achter wil komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat het echt oud is, en geen souvenir bijvoorbeeld? Ik bedoel dit serieus, als het bijvoorbeeld een souvenir is, is de tekst misschien een bij elkaar geraapte verzameling hieroglyfen.