wat heeft nederland te maken met de cuba crisis?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hierbij bedoel ik wat de rol van Nederland was tijdens de Cuba crisis. Kan iemand me misschien er mee helpen? want, ik kan helemaal geen informatie vinden. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Nederland had geen speciale rol tijdens de crisis. Nederland steunde de politiek van de VS en wachtte verder in spanning af hoe het allemaal zou aflopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En het probleem in NAVO verband bestond/bestaat hierin dat als de voormalige Sovjet Republiek de Verenigde Staten zou hebben aangevallen, zouden wij ook betrokken raken bij de oorlog. Omdat de Navolanden een aanval op één Navo-lidstaat beschouwen als een aanval op alle lidstaten zouden we direct in een oorlog met de Sovjet Unie verzeild raken. De spanningen in West Europa zouden hoog oplopen zeker bij nucliair wapengekletter. Lees eens iets over de NAVO op wikipedia. Het brengt je misschien in een richting die je zoekt.