wie heeft er gewonnen tijdens de wereldoorlog 1?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij een oorlog wint er eigenlijk niemand.
Poet
10 jaar geleden
Vooral de wapenindustrie

Antwoorden (2)

De Entente (o.a. Canada, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Rusland, Verenigde Staten
Italië, België, Portugal, Servië, Montenegro, Andorra).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In 1918 kwam er een einde aan de Eerste Wereldoorlog doordat Frankrijk en Engeland (de geallieerden) versterking kregen van de Verenigde Staten. Frankrijk en Engeland kregen er daardoor zoveel soldaten bij, dat Duitsland in november 1918 om een wapenstilstand vroeg. Een jaar later werd in Versailles bij Parijs de officiële vrede gesloten. Je kunt dus zeggen dat Frankrijk samen met haar bondgenoten (VS, Engeland, Rusland, Canada, Belgie, Italie, Portugal) gewonnen heeft, en Duitsland verloren. Je kunt ook zeggen dat er niemand gewonnen heeft, want er is een wapenstilstand en vrede gesloten. Duitsland moest hierna veel geld betalen aan Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Bronvermelding: http://www.wikikids.nl/Eerste_Wereldoorlog ?
Amadea
10 jaar geleden
Omdat mevrouw Appel die tekst niet zelf geschreven heeft. Ere wie ere toekomt!
Amadea
10 jaar geleden
Op een kennissite kan je beter een goed antwoord wat van elders komt geven, dan een of ander onzinverhaal bij elkaar verzinnen. Daar leert namelijk niemand wat van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Goos
Je hoeft niet aan bronvermelding te doen, zolang je niet een-op-een overneemt. Het is een beetje raar om tegen bronvermelding te zijn, wellicht ben je tegen een-op-een overnemen?!