Wat was de tegenhanger van Ellis Island aan de westcoast van Amerika?

Vroeger moesten alle immigranten in Amerika (en de "non immigrant alien" = mensen op doorreis) zich aanmelden en inschrijven op Ellis Island (New York). Dat was dus voor iedereen die Amerika binnen kwam via de eastcoast, maar was er nu ook zo'n zelfde plek voor de westcoast (moet San Francisco zijn) en zo ja, is daar dan nog ergens een archief van te vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat was Angel Island, en dat ligt in de baai van San Fransico
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen het ferry building , maar dat was meer de aankomst en overstap plaats en ja in het westen is alles later echt op gang gekomen . Van uit Shanghai ( China ) kwam de emigranten stroom voor namelijk . Maar in eerste instantie was de grootste groep immigranten toch uit Europa dus aan de oost kust . Er is ook een weg die heet iets van ontscheping 's weg . Iets van embarkation road ?! Maar dan met een Spaans sausje er over !? San Francisco is ernstig geteisterd door aardbevingen die gepaard gingen met enorme branden . Maar het Ferry gebouw heeft het overleefd de houten voor ganger vh dacht nu nog bestaande gebouw .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan sluit ik mij bij voorgaand Antw aan maar het is mij niet bekend geweest als oud inwoner van die fantastische stad .
Ik denk ergens op Hawai. Dat is 1 van de 50 U.S.A. staten. Daar zijn ook kusten. Daar zal ook wel een westcoast zijn. Of aan die westcoast een geschikte haven ligt, weet ik niet. Dan misschien Honolulu of Pearl Harbor.