Wat voor huis hadden 'normale' Romeinen?

Op school heb ik latijn, we hadden het laatst over de woningen.
Er werd uitgelegd dat rijke Romeinen een domus hadden en de arme een vertrek in een insula. Toen vroeg ik mij af waar dan de normale (tussen arm en rijk in) mensen woonden. Mijn docente antwoordde met dat ze waarschijnlijk onderin een insula woonden, in de wat mooiere kamers. Heeft iemand misschien hier iets aan toe te voegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat je docente daar gelijk in had. Een insula is al wat meer voor de middenklasse. Dit was waarschijnlijk nog te luxe voor de echte armere mensen. Deze woonden in krotten.