De Romeinen kruisigden vroeger met touwen en niet met spijkers, en lieten de doden 6 dagen hangen, hoe zit dit met betrekking tot de dood van Jezus?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
10 jaar geleden
Het is best mogelijk dat de belevenissen van Jezus pas veel later zijn bedacht. Er was behoefte aan een groots figuur, dus daar hoorden grootse gebeurtenissen bij. Net zoals de intocht op de ezel in Jeruzalem waarschijnlijk nooit heeft plaatsgevonden, is het dus ook best mogelijk dat die hele kruisiging nooit heeft plaatsgevonden. Als je wilt weten wat er is gebeurd, kun je beter de nauwkeurige Romeinse geschiedschrijving bestuderen dan een boek van de aanhangers van Jezus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is hij niet door zijn handen gekruisigd maar door zijn polsen.

Het beste antwoord

De Romeienen kruisigde ook mensen met "nagels" in bijzondere gevallen, en dit waren géén Romeinen maar mensen van een andere nationaliteit.

Jezus werd dezelfde dag nog van het kruis gehaald "(zoals voorspeld") dit ivm de viering van het "sjabbat".

De vraagstelling klopt dus niet, en het is daarom jammer dat mensen er vanuit gaan dat de bijbel vol zit met fouten of verzonnen verhalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt, maar twijfelen aan evangeliën is gezond.
mensen gaan er niet vanuit dat de bijbel vol zit met fouten, mensen gaan er vanuit dat het de waarheid is.