welke vier gevolgen had het ontstaan van de landbouw in egypte?

Mijn geschiedenis methode is heel erg onhandig, er staat voor het proefwerk dat je dit moet weten terwijl het nergens in de tekst staat!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K
Poet
10 jaar geleden
Veel mensen hoefden niet meer hun tijd te besteden aan jagen en verzamelen maar konden allerlei andere dingen gaan doen. Je kreeg dus arbeidsdifferentiatie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan had je dat op tijd moeten vragen aan de leerkracht...

Antwoorden (3)

Sowieso dat men eten had (1) en daardoor ook op één plaats kon blijven wonen (2). Hierdoor ontstonden steden (3). Hierdoor kan een beschaving zich sneller ontwikkelen (4). Je krijgt dus bestuursstructuren om iedereen bij elkaar te houden.

Maar om een met jou boek kloppend antwoord te geven kan je beter een foto maken van de tekst in je geschiedenisboek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogelijk !? Om het land vrucht te maken moest men samen werken . De Nijl stroomde ieder jaar over door samenwerking en een hele ingewikkelde structuur van kanalen en kleine kanaaltjes werd het water en de vrucht bare slib de basis waarop het volk zich kon voeden . Daarbij door de gemeenschappelijke vijand ( het water moest men samen werken ) en gaande weg ontstond daar ook een steeds gecompliceerde structuur van regels , belastingen , en om de oogst te beschermen een leger enz. Een zelfde zie je in het klein in Nederland , meer dan de helft van het land is aan het water ontworstelt . Het was dus samen werken of verzuipen . Of je elkaar nu mocht of niet door de gemeenschappelijke vijand het water bracht het de mensen op pragmatische wijze bij elkaar en er groeide een gemeenschap .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat dacht je van het ontstaan van eerst het schrift en daarna een administratief systeem? Dat de opslag en distributie van graan bijhield? Waarmee personeel aan het koninklijk hof en de tempels werd betaald? Oh ja, én de arbeiders die de piramiden, tempels, graven enzovoorts bouwden? ALLES wat het Oude Egypte groot maakte, is te danken aan de landbouw! Maar jij hebt maar 4 gevolgen nodig, en die heb je al gekregen.