De eerst bekende zandlopers komen uit de 14e eeuw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja. De geschiedenis van de zandloper is niet heel duidelijk, maar in de achtste eeuw werd hij uitgevonden door een Franse monnik. Toch werd hij pas in de veertiende eeuw populair.

Bron : en.wikipedia.org
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Zet de link er dan maar helemaal bij: http://en.wikipedia.org/wiki/Hourglass "The origin of the hourglass is unclear, although it may have been introduced to Europe by an 8th-century monk named Luitprand, who served at the cathedral in Chartres, France. It was not until the 14th century that the hourglass was seen commonly, the earliest firm evidence being a depiction in the 1338 fresco Allegory of Good Government by Ambrogio Lorenzetti."