Duitsland kwam in een economiesche crises door het verliesen van de eerste wereld oorlog. Veel duitsers hadden het dus finacieel zwaar. terwijl het merendeel van de joden er nog wel warmpjes bij zat. Vanuit het geloof mogen joodse mensen namelijk handelen met geld, denk hierbij aan een bank oprichten etc.
Omdat de joden zo'n goede handelaren waren hadden zij dus wel geld en veel duitsers niet. Veel mensen waren daarom jaloers op ze en hier heeft hitler op ingespeelt door hen de zondebok te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een belangrijk begrip om hier te noemen is ‘zondebok’. Hitler en de nazi’s maakten de Joden verantwoordelijk voor grote gebeurtenissen, zoals het verlies van de Eerste Wereldoorlog en de economische crisis, terwijl ze hier geen schuld aan hadden.

Maar door de Joden hiervan de schuld te geven creëerde Hitler een vijandbeeld. De problemen in Duitsland waren veroorzaakt door de Joden, zei Hitler. Veel mensen geloofden hem
11 jaar geleden
De nazi's waren ervan overtuigd dat Joden geen mensen waren, maar ongedierte en bestempelden hen als 'untermenschen'. Ze kregen de schuld van bijna alle problemen en naarheden in de wereld. Nazi-minister Joseph Goebbels wist op subtiele wijze de bevolking van het Duitse Rijk ook zo te laten denken.

Hitler schreef in zijn boek Mein Kampf al dat de Eerste Wereldoorlog niet verloren was door de Duitsers als zij de Joodse landverraders aan het gifgas hadden onderworpen. Dit kwam voort uit de de langzame integratie van Joden in Europa door de Diaspora. Zij vochten in de Eerste Wereldoorlog voor het land waar zij geboren waren. Zo vochten er ook Joden voor het Duitse Keizerrijk. Volgens Hitler hadden de Joden geen actieve bijdrage aan de oorlog en de verdediging van het Duitse Keizerrijk, maar hielden ze zich bezig met zwarte handel.