Waar staat een gebalde vuist voor?

Ik moet een werkstuk maken over Amnesty international, Maar nu is mijn vraag waar een gebalde vuist voor staat? Is dit juist een teken van kwaad en slechte politieke omstandigheden? of is dit een teken van 'wij met gaan deze omstandigheden veranderen?'

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Het is geen slecht of goed teken maar een teken van kracht.
De kracht om te veranderen. De manier waarop word niet door het logo bepaalt maar wel door de gebruikers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een gebalde vuist staat meestal voor strijdvaardigheid, voor actie.

Als de gebalde vuist een symbool is, dat wordt gebruikt door Amnesty International, dan wordt daarmee bedoeld: "Wij gaan deze omstandigheden veranderen!".
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik weet niet of ik dit wel kan gebruiken bij dit werkstuk? omdat de Sovjet Union ook een gebalde vuist gebruikte.. Maar was dit dan goed of slecht?
Antoni
10 jaar geleden
Het symbool dat Amnesty International vrijwel altijd gebruikt is een brandende kaars met prikkeldraad daaromheen. Welk teken van een gebalde vuist jij nu precies wil gebruiken en in welke context, weet ik niet. Ik kan dus ook niet zeggen of je dat teken kan gebruiken in je werkstuk. Het teken van de Sovjetunie zou ik in ieder geval niet gebruiken als je daarmee een teken van Amnesty International wil aangeven.