Ik ben in het bezit van een Missale Romanum ex decreto sacros. Concilii Tridentini restitutum uit 1884. Wat is de waarde van dit historische boek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn veel van die boeken in omloop. Eigenlijk is het. Wat de gek er voor geeft .Tip: Kijk een op todocoleccion en tik dan missale in. U ziet misschien Uw boek staan. Succes .

Antwoorden (3)

Zo niet vast te stellen. Hangt bijv. af van de staat waarin het zich bevindt, de vraag die ernaar is en het aantal exemplaren dat nog in omloop is.

Het gaat kennelijk om het altaarmissaal voor de Tridentijnse Mis.

Toen ik op internet de titel intypte, kwam ik hier uit: http://www.amazon.com/Sacrosancti-Tridentini-Restitutum-Pontificis-Clementis/dp/B001824VKE en werd een bedrag van $ 500 vermeld, voor een in leer gebonden exemplaar.

Op http://www.artfact.com/auction-lot/missale-romanum,-1884,-in-velvet-book-cover-set-2170-c-468e8eddf1 (een veilingsite) kun je op dit boek bieden en is het openingsbod euro 120.-.

Misschien de vraag eens voorleggen aan een antiquariaat?
11 jaar geleden
Voor bijzondere uitgaven en bekijken van de waarde maken wij meestal gebruik van Antiqbook.com prijzen voor het genoemde werk variëren hier van € 60 tot € 200,00 ( zie link)
Zoals ook al in het vorige antwoord genoemd, is de staat waarin het boek verkeert van groot belang en zal mede de prijs bepalen. Laten taxeren door een antiquariaat, bijvoorbeeld http://www.bubbkuyper.com/ in Haarlem is aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn mening zou je het beste op todocoleccion kunnen kijken .Misschien komt U het boek tegen dat U hebt. Tik missale in op de site en U ziet dat er meer mensen deze boeken willen verkopen. Succes er mee .PS: Dit is een Spaanse site.
Volgens mij doe ik iets niet goed. Ik geef antwoordt maar heb die niet nodig.Wat doe ik fout ¿¿ Ik krijg nu tips van Antoni ¿¿ Help me even
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ,Vergeten te vermelden.Todocoleccion.españa