Wat moet er in ieder geval in een marketing presentatie zitten?

Ik moet binnenkort een presentatie over de geschiedenis van marketing houden, welke punten mogen daar niet in ontbreken? Ik vraag dit omdat het bijvoorbeeld bijzonder moeilijk is om met google ''belangrijke personen in de marketing' te vinden is. ik zou graag dus willen weten waar dit te vinden is of in ieder geval wat namen over deze personen. Ik heb nu als indeling:
inleiding: wat is marketing, het ontstaan: waarom marketing, belangrijke personen: ..., ontwikkelingen geschiedenis marketing:...., marketing van vandaag:....
Links naar Engelse sites mogen ook.
Bij voorbaat dank voor het helpen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kijk eens bij boeken bijvoorbeeld het boek: 'Grondslagen van de marketing' is geschreven door een schrijver (weet niet zo 1,2,3 wie ook alweer). Maar schrijvers van zulke boeken hebben vaak wel een relatie met dat vak. Misschien weten zij alles vanuit de praktijk en anders vind je in het boek weer personen die te maken hebben met marketing.

Wel een lastige presentatie.. Marketing is erg breed en groot! Moet je het echt over het algemene begrip marketing hebben of mag je ook inzoomen op een aspect of een bedrijf? Dan kan je namelijk veel gerichter te werk gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marketing van bepaalde bedrijven die goed gelukt zijn:
- Coca-cola
- Mac Donalds
- Apple
- Etc. Er zijn genoeg bedrijven die erg groot zijn geworden door middel van marketing.
Seth Godin is een marketeer die verschillende boeken heeft geschreven over marketing. In "alle marketeers vertellen verhalen (doorgehaald liegen) vertelt hij ook iets over de geschiedenis over marketing. Met name hoe vroeger marketing gevoerd werd en hoe nu.