In films met vechtscenes zie je soms 'n regen van pijlen neerdalen. Wat deed men in 't echt met al die pijlen, werden ze verzameld en hergebruikt?

Pijlenregen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, deze konden gewoon worden hergebruikt als ze niet krom of gebroken waren. Was dit wel het geval dan kon alleen de metalen punt worden hergebruikt. Ook andere wapens werden door de overwinnaar opgeraapt en hergebruikt of omgesmolten.

Ook in de bijbel lees je over het hergebruik van wapens. Je leest er dat de houten schilden, bogen en de pijlen, stokken en de lansen als brandhout werden gebruikt. Ergns anders staat dat achtergelaten wapens als oorlogsbuit dienden. Ook niet onlogisch; een simpel zwaard was net zoveel waard als een flinke koe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet alleen de pijlen, maar alles wat op het slachtveld achterbleef was oorlogsbuit voor de soldaten van de overwinnaar.
De dode vijanden werden van wapens, uitrusting, kleren en schoenen ontdaan en bleven naakt op het slagveld achter.
Vergeet niet dat de mensen vroeger erg arm waren en blij waren als ze iets van waarde aan opkopers konden verkopen.