Dit vind ik:
Een aanzienlijk aantal politiemensen werd na de oorlog ontslagen vanwege de soms verregaande medewerking aan de uitvoering van het politieke programma van de SS-politiestaat (vooral bij de jodenvervolging). Van de 16.500 politiemensen die op 1 februari 1944 in dienst waren, werden er na de oorlog ongeveer 7.000 aan een onderzoek onderworpen. Zo’n 2.000 van hen werden er ontslagen.
http://www.verzet.org/content/view/365/38/ is misschien ook verhelderend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! Hier kan ik weer even mee vooruit ;-)