Hoe werd carnaval ongeveer 50 jaar geleden gevierd (qua muziek en activiteiten)?

Ik loop stage in een bejaardentehuis op een afdeling met dementerende ouderen. Omdat het bijna carnaval is, wil ik die middag leuke activiteiten organiseren die met carnaval te maken hebben. Mijn vraag is: wat zijn bekende carnavalsliedjes van vroeger, welke versnaperingen aten ze toendertijd met carnaval en weet er iemand een leuke activiteit voor die doelgroep?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

pannenkoeken en erwtensoep.
en carnavalsliedjes waren er toen minder dan nu, het was meer het genre 'hoeperdepoep zat op de stoep, en laat ons vrolijk wezen" . Dus platen ala "alle 13 goed, feestmuziek" tante Leen, Johnny Jordaan. (Ja klinkt erg, maar we wisten niet beter, ) en dan in polonaise
11 jaar geleden
Echte carnavalsnummers komen vooral uit de jaren 70 en 80, maar die kennen de mensen waar jij mee w erkt echt wel.Mien waar is me feestneus - Toon Hermans is de oudste die ik kan bedenken.
Bij ons staat op keukendeur is ook een oudje dacht ik. Maar alle 'knallers' als bloemetjes gordijn, Willempie, paard in de gang, worstjes op mijn borstjes die kennen ze wel.

Erwtensoep en worstenbroodjes is goed carnavals eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aw beelder vaan de vastelaovend in Mestreech oet '61 en '63. Oets 'ns opgenomme door miene Bompa Hein de Win en eindelik vaan de zolder gehaold.

En veur de Hollenders:

oude beelden van carnaval in Maastricht uit '61 en '63. Ooit eens op 8mm geschoten door mijn opa en eindelijk van de zolder gehaald. oud filmmateriaal
uit de oude doos
.

Kijk en geniet.

Toegevoegd na 9 minuten:
Zate Hermeniekes-concours Maastricht 2011
Hiermee maak ik het verschil meer dan duidelijk.
Bronnen: