Waarom is de vlag van Wales niet opgenomen in de vlag van het Verenigd Koninkrijk?

De vlaggen van Schotland, Engeland en Ierland zijn hierin wel gecombineerd. Waarom die van Wales dan niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je bij Ierland?

Het beste antwoord

Omdat, op het moment dat deze vlag ontworpen werd (1801) Wales bij Engeland hoorde.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_the_United_Kingdom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoewel het symbool van de rode draak misschien al duizend jaar ouder is, werd ze voor het eerst in 1807 op een vlag geplaatst als symbool voor Wales in zijn huidige vorm. In 1953 werd deze vlag gewijzigd en sinds 1959 is de huidige vlag in gebruik. De vlag wappert vanaf het gebouw van de Welsh Assembly in Cardiff, vanaf het Welsh Office in Whitehall en op allerlei andere plaatsen waar men verbondenheid met Wales wil uitdrukken.

Wales is het enige land van de landen die het Verenigd Koninkrijk vormen, waarvan de vlag niet is opgenomen in de Union Flag. Wales werd namelijk al in 1282 door koning Edward I van Engeland geannexeerd en werd door de Laws in Wales Acts (1535–1542) beschouwd als onderdeel van Engeland. Sindsdien zijn er voorstellen gedaan om de draak in de Britse vlag op te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vlag van Wales werd niet opgenomen in de Union Flag, omdat Wales al in 1282 door Engeland was geannexeerd.
Dit was lang voor 1606 toen de vlag voor het eerst officieel werdt gebruikt.
Engeland vond toen dat Wales gewoon een deen van Engeland was en geen recht had op een eigen vlag.