Wat doet de regering om een krach te voorkomen ?

Welke stappen onderneemt de regering om te voorkomen dat een soortgelijke krach als die van 1929 zich opnieuw voordoet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

In 1929 is het in de vorige eeuw heel anders dan in deze eeuw 2013!
In 1929 hadden wij de guldens en nu hebben we in heel europa de euro,s
en ook ineens de crisis! De regering van deze tijd weten nauwelijks wat afspeelde in 1929! Misschien kwam de democratie pas na de tweede wereldoorlog!
We mogen blij zijn dat we door de euro,s geen burgeroorlog krijgen of ook derde wereldoorlog! Maar de kapitalisme neemt steeds vaker toe!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De regering doet niets om een 'krach' te voorkomen, ze hobbelt achter de feiten aan. Wel worden de eigen inkomsten veiliggesteld door regelmatig belastingen te verhogen.
Om de paar jaar doet zich een crisis voor, meestal veroorzaakt door oplopende schulden. Als er even geen crisis is, dan klopt men zich in Den Haag op de borst en valt in slaap, er wordt niets gedaan om de volgende crisis te voorkomen.
Staatsschulden lopen overal op, niet alleen in de zuidelijke Europese landen, ook in Nederland. En de Verenigde Staten spant de kroon. Het wettelijke maximum wordt daar regelmatig overschreden en bijgesteld naar boven.
Het koersverloop van de AEX-index laat zien dat er om de paar jaar sprake is van een beurs-krach. Begin 1997 zakte de index naar 250 punten. In 2000 klom de index naar 700 punten. Na de ramp met de 2 vliegtuigen die het WTC in New York invlogen stortte de index in naar 220 punten. In 2007 weer een top met 550 punten, en na de kredietcrisis van dat jaar weer een val naar onder de 200 punten. De komst van de Euro heeft helemaal niets te maken met wel of geen krach of crisis.
Sinds 2002 is de Euro wettig betaalmiddel. In 1998 is de waarde van de Euro al vastgesteld, gelijk aan de waarde van de ECU. De Ecu was een rekenwaarde die tot die tijd gebruikt werd binnen de Europese Unie.
Vooruitzien is regeren. Ter voorkoming van een beurskrach zoals in 1929 besloten de regeringen in Europa een Euro in te voeren. Was dat niet gebeurd dan zouden de problemen nu veel en veel groter zijn geweest. Misschien wel gelijk aan of nog groter dan de beurskrach van 1929. ie problemen toen waren echt heel groot!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of misschien hadden wij wel geen problemen gehad als de euro er niet was geweest.
De regering doet niets om een 'krach' te voorkomen, ze hobbelt achter de feiten aan. Wel worden de eigen inkomsten veiliggesteld door regelmatig belastingen te verhogen.
Om de paar jaar doet zich een crisis voor, meestal veroorzaakt door oplopende schulden. Als er even geen crisis is, dan klopt men zich in Den Haag op de borst en valt in slaap, er wordt niets gedaan om de volgende crisis te voorkomen.
Staatsschulden lopen overal op, niet alleen in de zuidelijke Europese landen, ook in Nederland. En de Verenigde Staten spant de kroon. Het wettelijke maximum wordt daar regelmatig overschreden en bijgesteld naar boven.
Het koersverloop van de AEX-index laat zien dat er om de paar jaar sprake is van een beurs-krach. Begin 1997 zakte de index naar 250 punten. In 2000 klom de index naar 700 punten. Na de ramp met de 2 vliegtuigen die het WTC in New York invlogen stortte de index in naar 220 punten. In 2007 weer een top met 550 punten, en na de kredietcrisis van dat jaar weer een val naar onder de 200 punten.

De komst van de Euro heeft helemaal niets te maken met wel of geen krach of crisis.
Sinds 2002 is de Euro wettig betaalmiddel. In 1998 is de waarde van de Euro al vastgesteld, gelijk aan de waarde van de ECU. De Ecu was een rekenwaarde die tot die tijd gebruikt werd binnen de Europese Unie.