In welk jaar is Naruthi/ Oud Naarden onder water gelopen?

Mocht u het antwoord hebben zou ik graag de bron erbij zien.
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De oude plaats naruthi is rond 1350 geleidelijk geheel in het water verdwenen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij klopt dat niet, dat is juist het jaar dat het deels verwoest werd door de Hoeken, later moet het nog in de zee verdwenen zijn.
ronron1212
11 jaar geleden
Lees bij de links en dan zie ook dat dat er in staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie het niet staan.
ronron1212
11 jaar geleden
Lees de tweede link en je ziet daar staan dat de stad na 1350 geheel is ondergedompeld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat inderdaad ná 1350, maar dat kan ook 2012 zijn. Er staat niet dat het in 1350 is.
ronron1212
11 jaar geleden
Er staat heel duidelijk dat men in 1350 is begonnen met het bouwen van naarden en dat de oude plek geleidelijk aan onderwater is verdwenen. Dat was dus echt niet in 2012 maar ergen in 1300.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was niet serieus...
Weet je wat het is, ik wist ook al wel dat het na 1350 is dus eerlijk gezegd heb ik er niet heel veel aan. Toch waardeer ik je moeite, bedankt.