wat is oker make-up?

Wij willen graag weten wat oker make-up is.
Alvast bedankt voor uw antwoord.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Oker is een pigment (kleurstof) dat gevonden wordt in een soort aarde / grond / zand die een gele of rode kleur geeft. (Rode en gele oker, zie links).
In oker-make-up is echt dat zand gebruikt om de make-up te kleuren. Niet zo vreemd, want heel vroeger gebruikten mensen het ook al om hun lichaam en gezicht mee te versieren. (En hun muren natuurlijk ;) - denk aan de beroemde grotschilderingen).

Toegevoegd na 46 seconden:
(Zand in de tweede alinea moet natuurlijk " natuurlijke pigment" zijn - in plaats van chemische kleurstof).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Oker is een donker gele kleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oker make-up, daar zal de kleur wel mee bedoelt worden
en oker is een mineraal dat als gele of oranje kleurstof gebruikt wordt
Geel met RAL-nummer 1024 = een gele kleur zoals die van gele oker.

Toegevoegd na 3 minuten:
Onderstaande afbeelding is gele oker