Waar ligt Julius Caesar begraven ?

Julius Caesar overleed door 23 dolksteken, maar waar hebben ze hem eigenlijk begraven ? Kan dit tegenwoordig nog bezichtigd worden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (2)

Julius Ceasar werd niet begraven maar gecremeerd:

"Na de moord werd Caesar op het forum gecremeerd. Octavianus liet zijn adoptiefvader vergoddelijken en bouwde in 29 v.Chr. op de crematieplaats de Tempel van Caesar. In 33 v.Chr. liet Marcus Agrippa de Cloaca Maxima overdekken, waardoor het forum in een grote openbare ruimte veranderde. In 14 en 9 v.Chr. gingen bij branden op het forum de net gebouwde Basilica Julia, de Basilica Aemilia en de Tempel van Castor verloren. Octavianus, die in 27 v.Chr. als Augustus de eerste Romeinse keizer was geworden, liet ze echter weer herbouwen."

Je kunt de restanten hiervan tegenwoordig nog bezoeken:

"Tegenwoordig vormen de restanten van het Forum Romanum een archeologisch park dat tegen betaling toegankelijk is. Het forum is een van de grootste toeristische attracties van de stad."
11 jaar geleden
Julius Caesar is niet begraven, maar gecremeerd. Op de plek waar zijn
lichaam werd gecremeerd, werd een
tempel gebouwd. Zijn as was in
een gouden schrijn opgebaard op het
Rostra (=redenaarstribune). Tegenwoordig is er niets meer van zijn as over.

De tempel waar Julius Caesar is gecremeerd en opgeborgen is nog wel te bezichtigen: 'Templum divi Iuli' ('Tempel van Caesar) in Rome.