Het wordt nog gelezen en bestudeerd om nieuwe wetenswaardigheden te ontdekken uit het verleden, maar echt geschreven wordt het niet meer. Het wordt dus zeker nog gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee hoor, alleen in een museum wordt het nog gebruikt om het de bezoekers te laten zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen door archeologen en in het bijzonder egyptologen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat word ook nu nog gebruikt kijk maar op een willekeurige luchthaven of station of snelweg ,daar vind je bordjes met hierogliefen omdat iedereen onafhankelijk van de taal dan kan zien waar de toiletten zijn of de uitgang en telefoon etc,het is dan wel gemoderniseerd waaruit blijkt dat ook hierogliefen een levende taal is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
maar hierogliefen en pictogrammen zijn toch niet hetzelfde, al snap ik wel wat je bedoelt?
is het begrip hierogliefen niet alleen van toepassing op het oude egyptische schrift?
Hiërogliefen zijn een oud Egyptisch beeldschrift. Schrifttekens in de vormen van mensen, dieren of dingen worden hierbij in bijvoorbeeld stenen gegraveerd. Dit beeldschrift is een dode taal, het wordt niet meer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hiërogliefen die de Egyptenaren gebruikten worden niet meer gebruikt voor andere doeleinden dan kennis te vergaren over de geschiedenis.

De reden dat ze geen rol meer spelen in onze maatschappij komt doordat de symbolen die de Egyptenaren gebruikten voor de mensen van de moderne (Westerse) maatschappij veelal geen (zelfde) betekenis meer hebben.

Symbolisme, echter, wordt wel nog gebruikt en is lichtelijk vergelijkbaar met het idee achter de hiërogliefen.

Toegevoegd na 52 seconden:
Met symbolisme bedoel ik symbolen, zoals verkeersborden.