Het heeft bestaan, maar er is niets meer van over.
Henry VIII begon met de bouw in 1538, op de plek waar het dorp Cuddington had gestaan. Het hele dorp, inclusief de kerk, was voor de bouw van het paleis gesloopt! De naam "Nonsuch" duidt Henry's ambities aan: in heel Engeland zou er niet zo'n (no such) paleis zijn te vinden. Het moest een concurrent worden van het grootste paleis van de Franse koning François I, Chambord aan de Loire. Nonsuch Palace is één van de weinige paleizen die Henry VIII nieuw liet bouwen; veel ander bouwwerken waren verbouwingen van bestaande paleizen. Het werd beschouwd als één van de belangrijkste voorbeelden van Renaissancebouw in Engeland.
Het eigenlijke bouwwerk was grotendeels klaar in 1541, maar het duurde nog jaren voor het helemaal was voltooid (afwerking, details, Nonsuch Park enz.). Henry VIII heeft het zelfs niet voltooid gezien, hij overleed in 1547. Zijn dochter Queen Mary I verkocht het aan de Earl of Arundel, die het paleis voltooide. In de jaren 1590 kwam het terug in koninklijke handen, waarna King Charles II het in 1670 aan zijn minnares Barbara Countess of Castlemaine schonk. Omdat ze gokschulden had, liet ze het paleis afbreken en verkocht het bouwmateriaal. Sommige onderdelen belandden in andere paleizen (bijv. houten panelenwerk in de Grote Hal in Loseley Park). Er zijn ook restanten te vinden in het British Museum. In het park vind je nog wel een heuvel waar de kerk heeft gestaan.
De Nonsuch Mansion in Nonsuch Park is een gebouw uit de 18e eeuw en heeft niets met het originele Nonsuch Palace te maken.