Het doel van de de Tempeliers was bescherming bieden aan de Christelijke pelgrims die naar het Heilige Land wilde reizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Orde van de Tempeliers was een militaire ingestelde orde die ergens rond het jaar 1110 is ontstaan. De tempeliers voerden een Heilige Oorlog tegen de islam.

Het voornaamste doel was:

- Zorgen voor de bescherming van de pelgrims en het terugdringen van plunder door kruisvaarders
- De beveiliging van de pelgrimsroutes en de heilige plaatsen
- De bevrijding van het Heilige Land
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Tempeliers waren een militaire monnikenorde. Zoals al gezegd was hun doel om de moslims uit het Heilige Land en vooral uit Jeruzalem te verdrijven.
Heel veel informatie vind je in onderstaande link. Daar kun je ook lezen waarom de Tempeliers uiteindelijk ten val zijn gebracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tempeliers waren militairen(ridders) en het "originele" doel van de orde van de tempeliers was om de pelgrims naar het Heilige Land te beschermen. Die werden namelijk onderweg vaak slecht behandeld door de bewoners van de gebieden waar ze doortrokken omdat deze op hun beurt slechte ervaringen hadden de kruistochten.

Een later doel van deze orde was de heilige oorlog tegen de Islam in het heilige land.