Hoe wist columbus dat hij in amerika was en niet in azie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord vind je hier:
http://www.janvanrijsingen.nl/Intro/Dooru/omeTon/gedicht/index.html

Antwoorden (3)

Dat wist hij helemaal niet.

De bedoeling van Columbus was om een westelijke route naar Indië te vinden, en hij dacht ook dat hij dat gevonden had. De mensen die hij daar aantrof noemde hij dan ook de Indianen.

Amerika is vernoemd naar Amerigo Vespucci. Hij was een van de eersten die inzag dat het niet om Azië ging, maar om een nieuw continent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wist Columbus toch helemaal niet? Hij landde op 12 oktober 1492 op een van de eilanden van de Bahama's in het Caraïbisch gebied.
Columbus reisde 3 keer naar Amerika (er nog steeds van overtuigd dat het Azië was) en hoewel er steeds meer bewijs kwam dat het een nieuw continent was, hield hij zijn hele leven vol dat het Azië was.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hij reisde 4 keer naar het amerikaanse continent (midden en zuid amerika). Naar Cuba, Puerto Rico, Hispaniola, Panama, enz. Maar in Noord-Amerika is hij niet geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Columbus wist niet beter en heeft dat tot zijn dood in 1506 volgehouden dat hij in Indië (Azië) was aangekomen.Daarom noemde hij de inwoners ten onrecht Indianen.De naam Amerika was hem(als zodanig) onbekend. Pas later is het land waar hij was aangeland Amerika genoemd, naar Amerigo Vespucci, die daarmee het bewijs leverde dat de beweringen van Columbus niet juist waren. Columbus was niet in Azië aangeland maar in "nieuw" ontdekt land dat dus later Amerika werd genoemd. De bewoners waren dus Amerikanen(die wij nu nog ten onrecht Indianen) noemen.